sreda, 21. marec 2018

21.3 -svetovni dan Dawnovega sindroma

Olja blogerji moji :) Danes je 21.3. Prvi pomladni dan, svetovni dan poezije in svetovni dan Dawnovega sindroma. Današnji zapis bom posvetila slednjemu. Dan posvečen zelo posebnim in dobrosrčnim ljudem. Ljudem z genetcko napako. Gre za ljudi, ki imajo en kromosom več kot ostali, a so tako zelo veseli, zgovorni , sočni in razgrani. V podporo njim smo danes nekateri obuli dve različni nogavici.

Kaj Downov sindrom sploh je?
Downov sindrom ali trisomija 21 je kromosomska motnja, ki jo povzroči dodaten 21. kromosom. Upočasnjeni razvoj je posledica kromosomske nepravilnosti; 21. kromosomu je namreč dodan še eden (gre za trisomijo 21. kromosoma).

Kako prepoznati Dawnovčka?
  • sploščena lobanja
  • kratek nos, prsti
  • epikantus (navpična očesna guba) – daje značilni videz oči
  • velik presledek med palcem in ostalimi prsti na nogi
  • ena prečna brazda na roki namesto dveh
  • hipertelorizem (širši razmik med očmi)
  • hipotonija - nizek mišični tonus
 Izgled in sposobnosti teh ljudi
 Ljudje z downovim sindromom imajo običajno motnje v duševnem razvoju, ni pa nujno – lahko so normalno inteligentni. Imajo značilne obrazne poteze, hipotonično muskulaturo, hiperfleksibilne sklepe, občutljivo kožo, redke lase in velik jezik. Značilna je 'opičja brazda' – na roki imajo namesto dveh samo eno prečno brazdo.

Gre za ljudi pri katerih je izjemnega pomena ukvarjanje z njimi. Ti ljudje imajo izjemen dolgoročni spomin in so zato zelo odvisni od določenec rutine.Zato bo  takega človeka hitro spravilo iz tira, če se bo načrt ali le običajni dnevni program nepričakovano spremenil, ker ne bo razumel, zakaj vse nenadoma poteka drugače. Če je le mogoče, mu je treba takšne spremembe vnaprej najaviti in razložiti, zakaj je do njih prišlo.

Meni so ti ljudje nekaj  izjemnega.  Zelo  dobrovoljni , taletirani , prisrčni predvsem pa zelo pozorni . Svet razumejo po svoje, a njihov svet je zelo barvit, navdan z ljubeznijo in pozonostjo.  Srce mi kar zaigra, ko vidim te iskrene učke in ta prešerni nasmeh. Dragi moji Downovčki brez vas bi bil svet tako dolgočasen.
objemček do naslednič :)

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Lanin prijatelj/ica sem rad/a ker?

olja blogerji moji :) kako ste? Za današnji post se nekaj prijateljev vprašala zakaj so radi moji prijatelji in katero mojo lasnost najbolj ...