ponedeljek, 4. februar 2019

Osebna asistenca

Olja blogerji moji :)  dolgo me ni bilo. V vsem tem času so se dogajale lepe in manj lepe stvari.

Danes se vam javljam z eno (verjetno mnogim med vami še neznano) temo. Osebna asistenca. Kaj razumete pod tem pojmom?

S 1.1.2019 je začel veljati zakon o osebni asistenci. Prej smo osebno asistenco sicer imeli, a je bila v manjšem obsegu. Zahtevala je veliko več prilagajanja, saj je bilo nekaj asistentov za več uporabnikov. Financirana pa je bila iz fundacij in razpisov. Z uvedbo zakona pa osebno asistenco financira država,  uporabiki pa lahko aktivno sodelujemo pri izbiri asistentov in predvsem večji možnosti   samostojnega življenja.

Kaj je osebna asistenca in kdo je do nje upravičen? Pomeni pomoč pri vseh tistih opravilih, ki jih uporabnik zaradi svoje invalidnosti ne zmore opraviti sam. Do nje smo vsi državljani Republike Slovenije, ki zaradi  svoje invalidnosti potrubujemo vsaj 30 pomoči na teden. Uporabniku ure dodeli komisija na podlagi posebnih obrazcev in točk, ki jih pretvorijo v ure. Preverjajo se  tako fizične kot kognitivne sposobnosti uporabnika. En uporabnik lahko ima več asistentov, odvisno od tega koliko ur mu je bilo dodeljenih.

Kdo so osebni asistenti? To so ljudje, ki za to, da pomagajo drugim, dobijo plačilo. Sama pravim, da je osebni asistent lahko samo nekdo, ki ima srce na pravem mestu in razume, da si ne glede na vse želimo biti del običajnega vsakdanjika in na noben način ne želimo da smejo vplivati na naše avtonomno odločanje. Asistent ni zato nekaj namesto uporabnika ampak ZA uporabnika, ko ne zmore sam. Njihovo delo je vse prej kot lahko, je tudi odgovorno in kompleksno. Predvsem pa takega dela ne more opravljati nekdo, ki se mu uporabnik smili!

Jaz kot uporabnica osebnega asistenta oz. asistentke vam lahko povem, da v temu zakonu vidim prednost predvsem v samostojni izbiri asistenta, saj je to nenazadnje človek, ki ga spustiš  v svoj osebni prostor. Jaz moram reči, da sem imela izredno srečno roko pri izbiri. Polagam vam na srce, ko izbirate asistente, poslušajte notranji glas.





2 komentarja:

  1. Lana, vesela sem, da si uspela najti pravo osebo. Ravno o ye sem razmišljala, da je to delo za nekoga, li ne dela to iz usmiljenja, to je na koncu preveč boleče. Vso srečo ti želim iz ❤

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala Andreja! Tudi jaz sem vesela, da sem dobila osebo, ki je vredna zaupanja in tega, da jo spustim v svoj osebni prostor. Ko si odrasel je tako osebo zelo težko najti, ker imaš še bolj težke zahteve. Precej boli ko si odrasel pa si odvisen!

    OdgovoriIzbriši

Lanin prijatelj/ica sem rad/a ker?

olja blogerji moji :) kako ste? Za današnji post se nekaj prijateljev vprašala zakaj so radi moji prijatelji in katero mojo lasnost najbolj ...